Persoonlijk

Een geweldige dagtrip naar Barcelona!

Op woensdag, dag 3 van de vakantie, maakte we een dagtrip naar Barcelona. Om in Barcelona te komen, moesten we nog even een stuk met de trein. Het is namelijk 1 uur en 15 minuten rijden met de trein vanaf Santa Susanna. Helaas rijdt de trein niet zo vaak en willen meer mensen naar Barcelona, dus mochten we de hele rit staan.

Aankomst in het centrum van Barcelona

De trein stopte (onder de grond) midden in het centrum van Barcelona. We zijn uitgestapt bij de halte ‘Placa de Catalunya’. Dit is een groot centraal plein in Barcelona. Aan dit plein grenst de Rambla en ook het grootste warenhuis van Barcelona, Corte Ingles, is hier te vinden. Om even bij te komen van de rit zijn we eerst eens wat gaan lunchen. Dit hebben we gedaan op de 9e verdieping van het warenhuis. Hier heb je echt een prachtig uitzicht over de stad.

uitzicht barcelonaHet prachtige uitzicht in Barcelona

Aangezien we maar 1 dag in Barcelona waren en zoveel mogelijk wilde zien, besloten we een bustour te nemen. We hebben voor de ‘Barcelona City Tour’ gekozen. Deze tour bestaat uit 2 routes, groen en oranje, die langs alle belangrijke plekken van de stad gaan. Het kost 29 euro p.p. en je kan de hele dag tot 22.00 ‘s avonds in en uit de bussen stappen. Natuurlijk is zelf met een gewone bus reizen goedkoper, maar dan moest je zelf uitzoeken waar je precies naar toe wilde. Nu konden we gewoon in de bus blijven zitten en genieten van een prachtig uitzicht op het bovendek. Na een stuk gereden te hebben besloten we uit te stappen bij de halte voor Park Güell.

Park Güell

Ik wilde heel graag naar Park Güell. Dit is een beroemd park met o.a. een prachtige bank bedekt met duizenden mozaïeksteentjes, ontworpen door Gaudí. Het park zelf is ook prachtig. Er zijn veel bomen en mooie bloemen te vinden. Helaas kwamen we er bij de ingang achter dat de toegangskaarten voor het gedeelte met de bank en het museum over Gaudí uitverkocht waren. We hebben de bank op een afstandje nog kunnen zien, maar ik baalde er wel een beetje van. Bij een volgend bezoek aan Barcelona moeten we ze maar van te voren online kopen.

park qüellPark Qüell

Heerlijk eten bij Viana

De afgelopen dagen was ik een beetje teleurgesteld in de restaurants in Santa Susanna. Er was bijna alleen maar vettig voedsel te vinden en ik miste de groente en verse vis. We wilde graag eens echt lekker eten in Barcelona. Mijn man zocht een restaurant op, via tripadvisor. Het restaurant zou om 18.00 open gaan. We liepen er naar toe, maar we waren te vroeg. We gingen daarom even op een plein de buurt wachten.

Gelukkig was er entertainment. Een groep acrobaten haalde verschillende trucs uit. Echt geweldig om te zien! Inmiddels was het 18.05 en liepen we terug naar het restaurant. En wat een verschil. Het restaurant zat al prop vol! Gelukkig was er nog plek voor ons aan de bar. Wat ben ik blij dat we daar zijn gaan eten. Het was echt heerlijk en niet eens zo duur. Wil je ook lekker eten in Barcelona, breng dan een bezoekje aan Viana. Van te voren reserveren valt wel aan te raden.

vis vianaHeerlijke vis gegeten bij Viana

De magische fonteinen

Je hebt aan de Avinguda de Maria Cristina in Barcelona een terras vol met prachtige fonteinen. Ze worden ook wel ‘magische fonteinen’ genoemd. Van een vorig bezoek aan Barcelona wist ik dat er soms lichtshows waren in de avond, dus we besloten daar naar toe te gaan als afsluiter van onze dag. Om 21.30 begon de lichtshow. De fonteinen gingen aan en werden prachtig verlicht. Ook was er toepasselijke muziek bij te horen.

magische fonteinDe magische fonteinen

Na de show gingen we met de metro naar het station van Placa de Catalunya, en stapte daar weer op de trein terug naar Santa Susanna. We waren rond 0.00 weer terug in hotel. Het was een fijne dag!

Morgen het laatste verslag van onze vakantie. Daarna zal ik weer meer gaan schrijven over besparen, beloofd.

Lees het verslag van dag 1 op de blog Onze belevenissen in Santa Susanna – deel 1.
Het verslag van dag 2 is in de blog Onze belevenissen in Santa Susanna – deel 2.

3 thoughts on “Een geweldige dagtrip naar Barcelona!

1. Ik ben ongeveer 10 jaar geleden paar dagen in Barcelona geweest en toen hoefde je nog niet te betalen om de banken en het museum(pje) te zien. Laatste was toen heel klein en weinig aan, maar misschien is er nu een andere. De busrondrit was inderdaad leuk. Als je er weer eens komt ga dan naar de grote kathedraal, daar wordt rond 8 uur op het plein gedanst en kan je naar binnen.