Persoonlijk

De laatste dagen in Spanje

De belevenissen tijdens onze vakantie in Spanje kon je de afgelopen dagen volgen, namelijk Belevenissen in Santa Susanna – deel 1,Belevenissen in Santa Susanna – deel 2, en gister las je over onze dagtrip naar Barcelona.
Helaas komt aan al het goede weer een eind, dus vandaag het verslag van dag 4 en 5 in Santa Susanna.

Dag 4

Na onze leuke, maar ook vermoeiende dag in Barcelona, besloten we het even rustig aan te doen. Na lekker te hebben ontbeten in het hotel zijn we ons gaan installeren bij het zwembad. Ik heb weer 30 minuten baantjes gezwommen en mijn man is uit gaan rusten op een ligstoel. We hebben hier de hele ochtend door gebracht en we zijn daarna bij een tentje naast ons hotel gaan lunchen. Na de lunch hebben we kaarten gekocht voor een boottocht de volgende ochtend. De boot vaart van Santa Susanna naar Tossa de Mar en terug. Onderweg kan je op een speciaal glazendek kijken naar de verschillende vissen.

Voor het avondeten besloten weer de hulp in te roepen van TripAdvisor. Zo kwamen we uit bij King’s café. Dit is een Nederlandse bar, met voornamelijk Nederlands sprekend personeel. Het was ontzettend druk, vol met Nederlanders natuurlijk. Helaas duurde het daardoor ook wel erg lang voordat ons eten klaar was.
geitenkaas salade
Mijn man had een kipsaté besteld en ik ging voor de geitenkaas salade met appel. Zo kon ik eindelijk een beetje groente naar binnen krijgen.
kipsaté

Dag 5

Op vrijdag was al weer de laatste dag aangebroken. Aan het begin van de avond zouden we weer terug vliegen naar Nederland. We stapte om 9.20 op de boot naar Tossa de Mar. De golven waren best wel woest en mijn man werd zelfs een beetje zeeziek. Het uitzicht van de kustlijn was echt prachtig!
boot
Vlakbij de eindbestemming mochten we naar het beneden dek om vissen te spotten. Helaas zaten de ramen erg laag waardoor het wat moeilijk te zien was. Ook vielen de verschillende vissoorten me tegen, veel variatie was er niet te zien.

Op Tossa de Mar stond een prachtig kasteel met een mooie toren. Omdat we maar 40 minuten hadden voordat we de boot terug moesten halen ivm onze vlucht naar Nederland, konden we helaas geen bezoek brengen aan het kasteel. We gingen daarom maar even van de gelegenheid gebruik maken om snel wat te eten.
kasteel tossa
De boottocht terug vond plaats in een veel grotere boot dan op de heen weg. We hadden bijna de hele boot voor ons alleen, omdat de meeste mensen nog het kasteel aan het bezoeken waren.

Rond 13.15 kwamen weer aan in Santa Susanna en hebben we snel onze koffers gepakt. De bus zou namelijk om 14.20 vertrekken en ik wilde ruim op tijd bij de bushalte zijn, stel je voor dat de bus te vroeg is en je voorbij rijdt. Gelukkig waren we op tijd en hebben we de bus gehaald. Het werd onderweg nog wel even spannend of we op tijd op het vliegveld zouden aankomen, want er stond een lange file op onze route in Barcelona. Gelukkig is ook dit goed afgelopen en waren we op tijd bij de gate.
Uiteindelijk zijn we rond 21 uur geland op Schiphol en zijn we weer veilig in Nederland aangekomen.
vliegtuig spanje
Het was een zeer geslaagde vakantie in Spanje en we hebben genoten!

3 thoughts on “De laatste dagen in Spanje

1. Ja dat is inderdaad gek, maar het restaurant had een goede beoordeling op tripadvisor dus we zijn daar maar gaan eten. In de buurt waren gewoon geen echte Spaanse restaurants te vinden. Het is daar helemaal ingesteld op het (Nederlandse) uitgaanspubliek, wat ik ook wel jammer vind.