Persoonlijk

Onze belevenissen in Santa Susanna – Deel 1

Je had het misschien stiekem al een beetje gemerkt de afgelopen dagen,het was wat stil,want ik was namelijk op vakantie in Santa Susanna. De blogs die online kwamen heb ik even vooruit geschreven zodat ik op vakantie daar niet meer over na hoefde te denken. De blog over de nieuwe tas is wel in Spanje geschreven, want die heb ik namelijk op het vliegveld van Barcelona gekocht.

Maandagochtend zijn we met het vliegtuig vertrokken en gisteravond laat zijn we weer veilig op Schiphol geland. Mijn man en ik hebben echt een geweldige tijd gehad de afgelopen dagen en daarom neem ik jullie graag mee naar al onze belevenissen.

DAG 1 – Maandag 24 juli 2017

Op maandagochtend moesten we vroeg uit de veren. We stonden om 5.45 op en om half 7 stonden mijn schoonouders op de stoep om ons naar Schiphol te brengen. Het was best druk op de weg en we stonden voor Schiphol nog kort in de file. Gelukkig waren we als nog ruim op tijd op het vliegveld. Ik had verwacht dat het bij de security best wel druk zou zijn, maar dat viel reuze mee. We waren er echt zo doorheen.

Daarna begon het lange wachten. We gingen namelijk pas 2 uur later vliegen. Helaas is er op Schiphol niet zoveel te doen. Er zijn wat winkels en restaurantjes maar echt leuk vind ik ze niet. Ik was nog op zoek naar een leuk boek om te lezen, maar ook die heb ik helaas niet gevonden. Ze hadden vooral Engelstalige boeken en hoewel ik goed ben in Engels, had ik daar deze vakantie even geen zin in.
Toen maar de vakantiebieb app op mijn telefoon gezet en daar een ebook uitgelezen. Nog gratis en leuk ook.

We zaten een uur voor vertrek bij de gate, alleen het vliegtuig was er nog niet. Pas 15 minuten voor de oorspronkelijke vertrektijd was het vliegtuig er. Het boarden was daarom iets later en we vertrokken 15 minuten later dan gepland van Schiphol. De vertraging hebben ze tijdens de vlucht goed in kunnen halen dus kwamen we op de geplande tijd aan in Barcelona.

Helaas miste we net de busaansluiting naar Santa Susanna, dus het werd weer 2 uur wachten. Gelukkig had ik toen wel mooi de tijd om een nieuwe tas te kopen en bij de mooie jurkjes van Desigual te kijken. Uiteindelijk heb ik geen jurk gekocht, want ik vond ze bij mij niet mooi genoeg staan.

bus
Het uitzicht vanuit de bus

De bus naar Santa Susanna deed er bijna 2 uur over op onze eindbestemming te komen. Er was namelijk best veel file bij Barcelona. Ik vind het trouwens wel heel knap hoe de buschauffeur overal doorheen manoeuvreert. Het is er zo druk. Hij kent de stad echt heel goed.

Rond 17 uur waren we dan eindelijk aangekomen bij ons hotel. We verbleven in het hotel Florida Park. Een net hotel met een redelijke kamer. De bedden waren alleen wat aan de korte kant. Zeker voor mijn man die boven de 1,90 uitkomt. Helaas blijven we dit probleem houden op vakantie.

De carpaccio van Bei Pepe

De eerste avond hebben we een wandeling gemaakt over de boulevard en bij het restaurant Bei Pepe gegeten. Het eten was prima en niet duur. We vonden dat het bij alle eettentjes best rust was, maar dit komt waarschijnlijk omdat veel mensen all inclusive bij hun hotel in begrepen hebben.

Het is trouwens wel erg op Nederlanders gericht in Santa Susanna. Je kan overal wel patat met een frikandel of bittergarnituur bestellen. Dat vond ik wel jammer. Echt Spaans eten had je bijna niet.

Vuurwerk

Toevallig hoorde we dat er in Blanes een vuurwerkfestival was deze week. Net zo één als er in augustus in Scheveningen is. Het leek ons leuk om hier naar toe te gaan dus we stapte op de trein naar Blanes, een stadje verder op. Het is ongeveer 10 minuten met trein van Santa Susanna.

vuurwerk
Het mooie vuurwerk in Blanes

Na ongeveer 30 minuten lopen vanaf het station, kwamen aan op het strand, dat vol zat met mensen. Er komen weleens 100.000 naar het vuurwerkfestival. En deze avond was het ook goed druk.
Het vuurwerk was echt prachtig! Een 25 minuten durende lichtshow vol verrassingen.
We hadden bedacht om terug een taxi te nemen naar het hotel, want de trein reed niet meer. Maar helaas dachten meer mensen er zo over, dus er was geen taxi meer te krijgen.

Toen kwamen we op het goede idee om maar naar het hotel te lopen. Dit zou 1,5 uur lopen zijn. Helaas let GoogleMaps niet zo goed op de type wegen, want we werden na 45 minuten over de snelweg gestuurd. Nou daar ga ik echt niet lopen en al helemaal niet in het donker. Dus toen konden we weer terug.
Gelukkig vonden we om 0.00 het busstation in Blanes. En om 1.15 zou er een bus naar Santa Susanna stoppen. Dus mochten we weer wachten. Wat hebben we veel gewacht vandaag, maar ja het moest maar.
Uiteindelijk waren we rond half 2 weer in het hotel. En zijn we gelijk ons nest in gekropen.

Tot zover dag 1 van onze vakantie.