Persoonlijk

Onze belevenissen in Santa Susanna – deel 2

In de vorige blog kon je lezen hoe we onze 1e vakantiedag beleefd hebben. Nu neem ik je verder mee op vakantie in Santa Susanna.

Dag 2 – Dinsdag 25 juli 2017

Aangezien we gister een pittige wandeling hebben gemaakt en best moe waren van de reis hadden we besloten om vandaag rustig aan te doen. Lekker liggen op een ligstoel bij het zwembad. Het zwembad was fijn, niet te koud en je kon er prima baantje zwemmen. Ik heb een half uur baantjes gezwommen en toen ben ik lekker gaan liggen zonnen met een heerlijke alcohol vrije cocktail erbij. Mijn man heeft ook heerlijk uitgerust.

In de middag zijn we langs het strand gelopen en zijn we het stadje eens gaan verkennen en hebben we de supermarkt bezocht. De supermarkt, carrefour, was echt heel groot. Het was eigenlijk een soort Makro, maar dan voor particulieren. Ze hadden er van alles, van kleding, tot fietsen, van gereedschap tot dvd’s.

after eightAfter Eight Mousse

Ja, je kon er gelukkig ook nog gewone boodschappen doen. De prijzen waren iets lager dan in Nederland. Je betaalde bijvoorbeeld 1,60 voor 2l Coca Cola. Dat is toch wel een stukje goedkoper dan bij ons. Ze hadden trouwens ontzettend veel toetjes! Ik kwam een toetje van After Eight tegen. Zelf ben ik echt gek op After Eight, dus deze mousse moest ik even uitproberen. Hij was erg lekker trouwens!

Mocht je van vlees houden dan kan je je uitleven in de supermarkt. Ze hebben heel veel soorten vlees en vooral veel ham.

supermarkt

Heel veel soorten ham in de supermarkt

We hadden besloten om eens bij het hotel te gaan diner. Je kon voor 18 euro onbeperkt eten, de drankjes moest je nog wel apart afrekenen. Helaas viel het eten ons erg tegen. En wat was het vol met mensen in het restaurant. Ik vond het erg ongezellig en het eten was vooral vet. Weinig groenten en fruit. Achteraf ben ik blij dat we geen all inclusive hebben geboekt bij het hotel, want dan hadden we de hele week aan dit eten vast gezeten.

Na het eten zijn nog in een toeristentreintje gestapt dat een rondje reed naar Malgrat de Mar en terug. Helaas was het onderweg helemaal uitgestorven. Er waren bijna geen mensen op straat en nergens branden er licht. Na het ritje zijn we op tijd gaan slapen, want de volgende morgen moesten we vroeg op voor onze trip naar Barcelona.

To be continued….

Bewaren

2 thoughts on “Onze belevenissen in Santa Susanna – deel 2

1. Tip als je er nog bent of nog een keer naar Spanje gaat. In Spanje bestaat in elk restaurant Menu del dia, menu van de dag dus. Dat kost rond een tientje en is inclusief bubbelwater of wijn. Keuze is er niet veel, maar het is goed eten. Enige “nadeel”, het is verkrijgbaar tot 14 uur. Ooit door Franco ingesteld opdat arbeiders ook fatsoenlijk en niet te duur konden eten. Ik zoek altijd plaatselijke tentjes op die menu del dia hebben. Zelfs de chinees heeft het!
    Dit gaat niet op in super toeristische tentjes denk ik, maar daar kom ik toch al niet zo graag.